Stäng

Leveransvillkor

Orderbekräftelse

När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om du undrar över något. Om du önskar ändra en beställning i efterhand kan det vara svårt då din vara packas och levereras så snart betalning mottagits. Kontakta kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig!

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till valt utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med din legitimation behöver vid uthämtning.

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varorna med kort leveranstid först rekommenderar vi att du gör två separata beställningar. Vi reserverar oss för eventuell leveransförsening eller att varan utgått hos leverantören. Om detta sker meddelas du via e-post eller telefon. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst omgående.

Om du anlitar hantverkare rekommenderar vi att du säkerställer leveranstiden av produkterna först. Tapethandeln.se tar inte ansvar för kostnader som eventuellt uppkommer till följd av att en aviserad leveranstid överskridits eller att transportören inte håller utlovad hantering.

Transport

Vi samarbetar med DHL och BudBee där de finns representerade. Vi kan även lokalt köra ut med egen bil när det är möjligt. Om en transportskada uppstår ska det anmälas så fort som möjligt och utan dröjsmål. Fick du leverans med DHL kontaktar du DHL på tel.nr: 0771-345 345. Om leveransen kom med BudBee eller vår egen bil kontaktar du vår Kundtjänst på tel.nr: 08-740 39 20.

Betalningsvillkor

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du tapethandeln.se’s allmänna villkor. Enligt lag måste du vara över 18 år för att få göra en kortbetalning på tapethandeln.se.

Läs mer om Klarna Checkout här

Pris- och Produktinformation

Alla priser på tapethandeln.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer aldrig någon serviceavgift då vi inte jobbar med dolda avgifter. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel samt korrigering av uppenbara prisfel.

Vi kan inte garantera att bilderna exakt återger produkternas verkliga utseende på dator- och mobilskärmar.

Bytes och returrätt

Följande gäller kring bytes- och returrätt:

·         Enligt konsumentköplagen har du full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan. Det är dock förutsatt att du inte har använt varan eller öppnat varuförpackningen samt att den returneras i oskadat skick, detta enligt distansavtalslagen.

·         Ångerrätten gäller endast samtliga varor av samma sort. Det går inte att använda en del och lämna tillbaka resterande. Handtryckta tapeter samt metervaror som kapas på beställning är undantag från ångerrätten eftersom detta tillverkas efter just din beställning. 

·         Som kund ansvarar du alltid för att rätt mängd blir beställd, även om du har rådfrågat oss på tapethandelns kundtjänst, eller använder vår fina tapetkalkylator vid köp av tapeter.

·         Retur- och bytesrätten gäller inte vid brutna färger, öppnade tapetrullar eller andra öppnade varuförpackningar. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna.

·         Varor som skickas tillbaka måste förpackas väl, gärna i originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. De ska vara väl emballerade för att undvika skador. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i en annan förpackning.

·         För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick.

 

Tänk på följande när du returnerar dina varor:

·         En retursedel följer med i ditt paket. Fyll i den och skicka tillsammans med varan som returneras.

·         Retursedeln kostar 95 kronor (har du fått leverans via pall, vänligen kontakta kundtjänst 08-7403920). Kostnaden för returen dras från krediteringen av varan.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till ditt konto inom 30 dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

Lagen om distanshandel

tapethandeln.se följer lagen om distanshandel. Läs mer här

Tvist

Vid eventuell tvist kommer tapethandeln.se att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Reklamation

Kontrollera noga att du fått det du har beställt. Detta är av särskild vikt vid beställning av färg och tapeter. Om något inte stämmer när det t ex gäller kulör på färgen eller feltryck på tapeter, avbryt ev uppstartat jobb och kontakta genast vår Kundtjänst:

Tel: 08-740 39 20

E-mail: butiken@varbyfarghall.se

Vi accepterar inte reklamationer där man i efterhand konstaterar att kulören på färgen eller mönstret på tapeten är fel då man inte får någon ersättning från leverantörerna.

Säkerhet och sekretess

Äganderätt

Alla varor förblir tapethandeln.se s egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.
tapethandeln.se förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Säkerhet/Säkra betalningar

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på tapethandeln.se samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Säkerheten är en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av tapethandeln.se

Force Majeure

Tapethandeln.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.

I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsatts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Integritetspolicy - GDPR

Din integritet är viktig för oss och vår ambition är att vara öppna med hur vi behandlar dina personuppgifter. I denna integritetspolicy hittar du information om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har i förhållande till dina personuppgifter.

Vi kan göra ändringar i vår integritetspolicy. Den senaste versionen av integritetspolicyn finns alltid här på webbplatsen.

Vem är ansvarig för de personuppgifter vi samlar in?

AB Vårby Färghall, org.nr 556179-5690, Vårby Allé 53, 143 30 Vårby är personuppgiftsansvarig för vår behandling av dina personuppgifter.

Vilka personuppgifter samlar vi in om dig som kund och i vilket ändamål?

För att kunna hantera köp och leverans:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Personnummer
  • Vilken vara som beställts eller om vara ska levereras till annan adress

För att kunna marknadsföra oss och våra produkter:


       -      E-postadress


Från vilka källor hämtar vi dina personuppgifter?

Utöver de uppgifter du själv lämnar till oss, eller som vi samlar in från dig utifrån dina köp kan vi också komma att samla in personuppgifter från någon annan (sk tredje part). De uppgifter vi samlar in från tredje part är följande:

  • Adressuppgifter från offentliga register för att vara säkra på att vi har rätt adressuppgifter.
  • Uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller upplysningsföretag.

Vilka kan vi komma att dela dina uppgifter med?

Personuppgiftsbiträden, dvs företag som hjälper oss med att fullgöra våra tjänster för dig som kund:

  • Transporter (logistikföretag)
  • Betallösningar (kortinlösande företag, banker och andra betaltjänstleverantörer)
  • IT-tjänster (företag som hanterar drift, teknisk support av våra IT-lösningar)
  • Marknadsföring (sociala medier, mediebyråer)

När dina uppgifter delas med personbiträden sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi samlat in informationen (tex för att kunna uppfylla åtaganden enligt köpeavtal).

Obs! Vi säljer ej vidare adressuppgifter till tredje part.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål.

Vad har du för rättigheter som registrerad?

  • Du kan när du vill kontakta oss för att få tillgång till vilka uppgifter vi sparat om dig. Kontakta oss på butiken@varbyfarghall.se Om vi mottar en begäran om tillgång kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter för att säkerställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person.
  • Du har rätt att begära att dina uppgifter raderas eller begränsas. Tänk på att vi har rätt att neka din begäran ifall det finns rättsliga förpliktelser eller andra berättigande intressen som gör att vi inte kan radera vissa personuppgifter. Ex krav i bokförings- och skattelagstiftning.
  • Du kan när som helst avsluta din prenumeration av vårt nyhetsbrev. Detta gör du genom att trycka på ”Avsluta prenumeration” i vårt nyhetsbrev eller att skicka ett mail till butiken@varbyfarghall.se

Följ oss @tapethandeln.se på Instagram

Få vårt nyhetsbrev!

Standardvy | Byt till Mobil vy