Stäng

Leveransvillkor

Orderbekräftelse

När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi snarast en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om du undrar över något. Om du önskar ändra en beställning i efterhand kan det vara svårt då din vara packats och levererats så snart betalning mottagits. Kontakta kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig!

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med din legitimation behövs vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 1 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Vid slut i lager meddelas du som kund. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta 7 respektive 20 dagar efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Tapethandeln.se tar Inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

Transport

All transport sker med hjälp av DHL. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till DHL. Transportföretagets telefonnummer är 0771-345 345.

Betalningsvillkor

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Tapethandeln.se.

Genom att beställa varor på tapethandeln.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på tapethandeln.se.

Vid beställning hos kundtjänst betalar du mot postförskott eller genom förskottsbetalning till vårt bankgiro. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid beställning hos kundtjänst.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Tapethandeln.se reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i del levenser. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och ni debiteras därefter.

Priser

Alla priser på tapethandeln.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer aldrig någon serviceavgift då vi inte jobbar med dolda avgifter. Dock kan en fraktkostnad tillkomma vid tyngre varor.Välkommen till Ecster Pay

 

Välkommen till Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert. 

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarna Checkout Användarvillkor

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna Bank AB (publ):s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

Identifiering, anpassning och riskbedömning

För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Vänligen notera att vid köp i fysisk butik med Klarna är det ditt ansvar att säkerställa att du får med dig dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer i dessa fall inte att omfattas av Klarnas köparskydd.

Användning

Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor. Om du tidigare har handlat med Klarna Checkout och därigenom angivit din adress kommer din adress automatiskt att förifyllas så fort du angett din e-postadress och postnummer. Du kan närsomhelst avsäga dig den här funktionen genom att skicka ett e-postmeddelande till  dataskydd@klarna.se eller genom att välja det alternativet direkt i Klarna Checkout. 

Försäkran

Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande.

Om du använder tjänsten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och härmed accepterar Villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Genom att uppge personuppgifter om andra personer bekräftar du även att du har medgivande att uppge dessa uppgifter och att uppgifterna får användas för de ändamål och på de sätt som beskrivs i dessa Villkor.

Missbruk

Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda, samt användning av Klarna Checkout i övrigt på sätt som inte är avsett, kommer att bedömas av Klarna som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter, sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan komma att spärras från vidare möjlighet att använda Klarna Checkout. Din efterlevnad av Villkoren och enskilda betalningsvillkor för Klarnas tjänster påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.

Personuppgifter

Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

  1. Kontaktinformation - namn, address, e-postaddress, telefonnummer m m
  2. Personnummer
  3. Betalningsinformation - kortnummer, fakturainformation m m
  4. Finansiell information - t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)
  5. Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
  6. Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.
  7. Information om din dator/enhet - IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m m
  8. Allmänt tillgänglig information på internet

Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES- området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter.

Säkerhet och sekretess

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på tapethandeln.se online samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av tapethandeln.se.

Äganderätt

Alla varor förblir tapethandeln.se s egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.
tapethandeln.se förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Säkerhet/Säkra betalningar

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på tapethandeln.se samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av tapethandeln.se

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter skyddas av personuppgiftslagen. Denna lag bygger på EU-direktiv från 1995 och avser att öka skyddet för privatpersoners personliga integritet med hänsyn till det ökade antalet register och sammanställningar som lagras elektroniskt.
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får ta del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av tapethandeln.se i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Informationen som samlas för att kunden ska kunna genomföra ett köp används endast för detta ändamål och kommer inte att spridas till någon utomstående, förutom i samband med att din beställning behandlas.

Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår fraktpartner och våra leverantörer får ta del av. I praktiken innebär det att alltså denna typ av information ligger utanför vår direkta kontroll.

Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta får du ändra uppgifterna samt även välja att ta bort dem.

Bytes och returrätt

Du har Full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan. Det är dock förutsatt att du INTE har använt varan eller öppnat tapetrullarna och att den returneras i oskadat skick, enligt distansavtalslagen.

Ångerrätten gäller endast samtliga varor av samma sort. Det går inte att använda en del och lämna tillbaka resterande. Handtryckta tapeter samt metervaror som kapas på beställning är undantag från ångerrätten eftersom detta tillverkas efter just din beställning. 

Kunden ansvarar Alltid för att rätt mängd blir beställd, även om du har rådfrågat oss på tapethandelns kundtjänst, eller använder vår fina tapetkalkylator.

TÄNK PÅ,

Retur- och bytesrätten gäller INTE vid brutna färger eller öppnade tapetrullar. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna.

Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

Hos Tapethandeln.se kan du beställa färg i precis den nyans som du önskar enligt det internationella kulörsystemet NCS-färgskala. Det går även att använda färgleverantörernas egna kulör.
När vi har tagit emot din beställning går vi strax igång med att blanda till din färg. Den produkt som du tar emot är framtagen speciellt till dig därför kan vi inte ta varan i eventuell retur. Är du osäker på om du har valt den rätta färgen kan du beställa kulörprover för ett förmånligt pris.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inner emballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Tänk på följande när du returnerar dina varor.

  • En retursedel följer med i ditt paket. Retursedeln kostar 95 kronor (Har du fått leverans via pall, vänligen kontakta kundtjänst 08-7403920).
  • Det är även viktigt att du fyller i retursedeln som finns i paketet.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från tapethandeln.se eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

Reservationer

tapethandeln.se reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

tapethandeln.se förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

tapethandeln.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

tapethandeln.se följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer tapethandeln.se att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Reklamationer på tapeter

Var noga med att alltid kontrollera de tapetrullar du köpt, innan du hänger upp dessa. Det är upp till dig som konsument/yrkesman att kontrollera att allt är som det ska. När väl rullarna är upptapetserade får man sällan någon ersättning från leverantörerna. 

Integritetspolicy

Integritetspolicy

Din integritet är viktig för oss och vår ambition är att vara öppna med hur vi behandlar dina personuppgifter. I denna integritetspolicy hittar du information om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har i förhållande till dina personuppgifter.

Vi kan göra ändringar i vår integritetspolicy. Den senaste versionen av integritetspolicyn finns alltid här på webbplatsen.

Vem är ansvarig för de personuppgifter vi samlar in?

AB Vårby Färghall, org.nr 556179-5690, Vårby Allé 53, 143 30 Vårby är personuppgiftsansvarig för vår behandling av dina personuppgifter.

Vilka personuppgifter samlar vi in om dig som kund och i vilket ändamål?

För att kunna hantera köp och leverans:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Personnummer
  • Vilken vara som beställts eller om vara ska levereras till annan adress

För att kunna marknadsföra oss och våra produkter:


       -      E-postadress


Från vilka källor hämtar vi dina personuppgifter?

Utöver de uppgifter du själv lämnar till oss, eller som vi samlar in från dig utifrån dina köp kan vi också komma att samla in personuppgifter från någon annan (sk tredje part). De uppgifter vi samlar in från tredje part är följande:

  • Adressuppgifter från offentliga register för att vara säkra på att vi har rätt adressuppgifter.
  • Uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller upplysningsföretag.

Vilka kan vi komma att dela dina uppgifter med?

Personuppgiftsbiträden, dvs företag som hjälper oss med att fullgöra våra tjänster för dig som kund:

  • Transporter (logistikföretag)
  • Betallösningar (kortinlösande företag, banker och andra betaltjänstleverantörer)
  • IT-tjänster (företag som hanterar drift, teknisk support av våra IT-lösningar)
  • Marknadsföring (sociala medier, mediebyråer)

När dina uppgifter delas med personbiträden sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi samlat in informationen (tex för att kunna uppfylla åtaganden enligt köpeavtal).

Obs! Vi säljer ej vidare adressuppgifter till tredje part.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål.

Vad har du för rättigheter som registrerad?

  • Du kan när du vill kontakta oss för att få tillgång till vilka uppgifter vi sparat om dig. Kontakta oss på butiken@varbyfarghall.se Om vi mottar en begäran om tillgång kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter för att säkerställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person.
  • Du har rätt att begära att dina uppgifter raderas eller begränsas. Tänk på att vi har rätt att neka din begäran ifall det finns rättsliga förpliktelser eller andra berättigande intressen som gör att vi inte kan radera vissa personuppgifter. Ex krav i bokförings- och skattelagstiftning.
  • Du kan när som helst avsluta din prenumeration av vårt nyhetsbrev. Detta gör du genom att trycka på ”Avsluta prenumeration” i vårt nyhetsbrev eller att skicka ett mail till butiken@varbyfarghall.se

Följ oss @tapethandeln.se på Instagram

Få vårt nyhetsbrev!

Standardvy | Byt till Mobil vy